Onderwijsbureau JUniek is opgericht door Jurjen Bodar en Judith Pelt. Na jarenlange ervaring als leerkracht en intern begeleider in het regulier en speciaal basisonderwijs zetten wij onze passie, kennis, inzicht en deskundigheid in om het onderwijs naar een hoger plan te tillen.

 

Sinds 2010 ben ik werkzaam in het onderwijs. Na drie jaar regulier onderwijs te Almere, heb ik in 2013 de overstap gemaakt als leerkracht naar het speciaal basisonderwijs in Hilversum. Na het afronden van de Master SEN rekenspecialist, heb ik mijn expertise (coachen van leerkrachten en opbrengsten) schoolbreed ingezet. Vanaf 2019 vervul ik naast  leerkracht de functie van intern begeleider van een bovenbouw. Door deze combinatie heb ik een heldere kijk op de ontwikkeling binnen het onderwijs vanuit verschillende perspectieven. Sinds april 2022 ben ik naast mijn werkzaamheden op het SBO als intern begeleider betrokken bij de Taalschool voor nieuwkomers in Bussum.       Vanaf november 2022 heb ik de overstap gemaakt als intern begeleider van het SBO naar het reguliere onderwijs in Almere.  

 

In 2001 ben ik gestart in het onderwijs in Amsterdam. Vanaf 2004 ben ik als leerkracht werkzaam in Hilversum op een school voor speciaal basisonderwijs. Na jarenlang diverse groepen te hebben gedraaid, heb ik de overstap gemaakt naar intern begeleider middenbouw. Als intern begeleider maak ik het verschil voor de organisatie, de leerkrachten en de leerlingen, waarbij ik voortdurend op zoek ben naar mogelijkheden en kansen. Vanaf april 2022 ben ik naast mijn werkzaamheden op het speciaal basisonderwijs betrokken als intern begeleider bij de Taalschool voor nieuwkomers in Bussum.                 Sinds september 2022 werk ik naast de Taalschool in Bussum voor samenwerkingsverband Unita. 

In de loop der jaren hebben wij verscheidene verbeter-/verandertrajecten opgepakt. Op basis van grondige analyses hebben wij in kaart gebracht wat de krachten zijn van de school en gesignaleerd waar de mogelijkheden liggen. Deze hebben wij planmatig en beleidsmatig uitgewerkt en vastgelegd. Onderstaand een greep uit ons arsenaal:

  • 2017, 2019/2020; Ontwikkelingsperspectief opstellen passend bij wettelijke normen met onder andere:
    • De verwachte uitstroombestemming van de leerling
    • De onderbouwing van de verwachte uitstroombestemming, inclusief een weergave van belemmerende en stimulerende factoren
    • Plannen van het onderwijsaanbod
  • 2018/2019; Beleidsplan Opbrengstgericht werken rekenen, van volgen naar plannen
    • Groepsplan/-overzicht ontwikkelen
    • Leerroutes passende perspectieven
    • Lesaanbod
  • 2020/2021; Leren leren zichtbaar maken binnen de school
  • 2020/2021; Zorgstructuur optimaliseren, gericht op leerling-/groepsbesprekingen
  • 2021/2022; Schoolstandaarden, -ambities opstellen aangepast aan de schoolpopulatie
    • Ambitiekaarten per vakgebied
    • Grafische weergaven opbrengsten per groep, leerjaar en school
  • 2021/2022  Taalschool
    • Intakes nieuwkomers
    • Ontwikkelingsperspectief nieuwkomers opstellen
  • 2022/2023 onderwijsinhoudelijk Taalschool
    • Leerdoelen/leerlijnen nieuwkomers in kaart brengen
    • Toetsaanbod nieuwkomers vaststellen
    • Tussendoelen nieuwkomers opstellen
    • Zorgstructuur opzetten